Gostujući u emisiji Klub plus, A + televizije, Milan Knežević- predsjednik Demokratske narodne partije izjavio je da Evropska komisija traži od Vlade Crne Gore da se poništi predkvalifikacioni tender za dionicu autoputa Mateševo- Andrijevica.

On je kazao da ne zna šta je razlog za takav zahtjev Evropske komisije, ali da smatra da nije siguran da će početak radova na ovoj dionici biti i 2026. godine, iako je premijer Milojko Spajić saopštio da bi radovi trebalo da počnu ove godine.

- Meni nije jasno zbog čega se sada insistira na poništenju ovog predkvalifikacionog tendera i da se odmah objavi glavni tender. Moguće je da se sve događa zato što su se pojavile samo firme iz Kine, Turske i Azerbejdžana.Vidim zastoje, jer je nama Evropska banka za razvoj kredibilan partner i treba da sarađujemo sa njom, ali pitanje ovog granta mi je vrlo nejasno. Mislim da motramo da tražimo alternativne modele ili da mogući model bude nastavak puta Bar - Boljare, jer je to ukupne dužine od 161 kilometar. Mi smo završili, dionicu od 41 kilometar, ali sada imamo drugu dionicu do Andrijevice koja je najvažnija i dugačka je 22 kilometra i ostatak dionice koji vodi od Smokovca do Bara - istakao je Knežević, dodajući da se radi o vrlo zahtjevnoj dionici.

- Skoro 35 odsto trase su tuneli i mostovi. Imamo 34 mosta, nadvožnjaka i podvožnjaka, a dominantan objekat je tunel Trešnjevik dužine 3,5 kilometra. Ova dionica koštaće 530 miliona eura i ovom trenutku imamo ozbiljan zastoj i Vlada i mi svi zajedno treba da tražimo alternativna rješenja - rekao je.

Prema njegovim navodima, to se mora uraditi u slučaju da ne dože do momoći EK i predviđenog granta od 200 do 250 miliona eura.

-Kada vam neko daje pare on vam postavlja i neke uslove. Da li je to zbog toga što evropskim firmama nije odgovaralo ispod 700 - 800 miliona ne bi odgovaralo da uđu u taj projekat ili je nešto drugo vrijeme će pokazati, ali ja se plašim da mi prije 2026. godine, ovom dinamikom nećemo početi da gradimo ovu dionicu- naglasio je Knežević.

On je ocijenio da je izgradnja ovog auto puta naš najveći nacionalni interes u ovom trenutku.

-O eventualno novom modelu treba da da mišljenje struka. Da li treba da damo tu dionicu pod koncesiju ili da napravimo konzorcijum domaćih firmi gdje Bemaks ne bi bio privilegovan? Imamo domaće firme koje imaju kapaciteta da to rade. Čujem da se interesuje i američka firma Behtel. Ja to pozdravljam i ohrabrujem ih- rekao je Knežević.

K. I.